Sunday, January 15, 2012

Home Sweet Home Town

Thanks hubby coz balik kg batu pahat. Dah lama tak balik kampung sebenarnya. Rindu kat mak n abah. Aku plak balik kampung memang tak bagitau diaorang., saje nak buat surprise.... Asal balik kampung batu pahat jer, mak aku mesti masak ayam kampung... maklumlah, menantu dia suka makan ayam kampung. Selera betul makan tengah hari tadi...

Lepas makan aku n kuek ambik buah rambutan sambil menjamu mata di taman mini mak n abah.... banyak tul bunga orkid... geram tul...


Mak n abah yang cukup sporting n understanding.... Mak lah tempat aku mengadu dan berkongsi semua hal... ketabahan mak membesarkan kami adik-beradik memang aku puji... tak terbalas rasanya jasa mak... Abah plak kelako orang nya... tak boleh tengok anak-anak susah... mesti dia susah hati sama. Terlalu banyak pengorbanan mak n abah... I luv u mak n abah... tetiba sebak plak....

Kat bawah nie sebahagian dari taman mini mak n abah aku... jangan tak caya, abah n mak aku mempunyai minat yang sama...


Abah tengah siram pokok bunga. Kat bawah tu pokok orkid mak n abah. Kalau ada masa nanti aku "muat turun" gambo-gambo pokok orkid yang ada kat sana yer...


Beberapa jenis pokok pakis untuk hiasan rumah...


Anak pokok orkid yang baru di pindahkan ke pasu yang baru...


Hasil tanaman mak n abah... Pokok pisang lang dan pokok kesum yang merimbun... geram betul aku tengok.

Sebelum balik palong, aku singgah di Tesco Melaka belikan barang untuk adik ipar ku... So, makan malam kami di..... AP (Ayam Penyet)... Aku rasa macam kureng sedap plak kali nie... Bila dah kureng sedap, aku pun makan tak abis.... sorry...


Set Ayam Penyet n Daging Dendeng... : (

No comments: