Tuesday, February 14, 2012

Family Trip To Langkawi Day 2

Alhamdulillah, seperti yang dijanjikan, kami bergerak ke Jeti Kuah pada hari ke-2 utuk pusing-pusing ke pulau. Kalau pergi pagi best sikit sebab cuaca belum panas sangat. Kat bawah nie antara gambar yang kami ambil semasa menjelajah ke pulau-pulau...

Dalam Perjalanan Ke Pulau Beras Basah....

Cewah...inilah tekong kami...




Wajah-wajah ceria naik bot...

Pulau Beras Basah




Jom Kita Tengok Ikan dalam Sangkar







Pulau Singa Besar


Akhirnya...aku gak yang berjaya mengambil gambar Helang tengah sambar makanannya...

Pulau Dayang Bunting


Inilah Pulau Dayang Bunting. Kedatangan kami disambut oleh monyet-monyet yang cute.


Abi tunjukkan gaya berenang kuak lentang kat aku n kakak...


Kakak n abi tengah bersantai sebelum berenang n berendam...


Akhirnya...along sampai gak kat tempat kitaorng lepak. Aku, hubby n kakak naik bot kayuh...


Penat gak kayuh bot nie... Mak, abah n k.long tengah lepak-lepak. Tunggu kitaorng naik yer...

Hadoi....laparnya perut... Jom kita cari makanan dulu. Kami mkaan tengah hari di Restoren Nasi Kandar (memenuhi hajat abah yang teringin nak makan kat situ). Alhamdulillah, memang mantap masakannya dan harganya memang berpatutan.

Petang tu kami ke Cable Car. Ini yang aku tunggu-tunggu. Rasa best sangat bila sampai kat atas Gunung tu.... Rasa tenang jer. Kenangan yang tak dapat aku and hubby lupakan masa naik cable car ialah masa along aku diam seribu bahasa kat dalam tu.... "Ehem....." Bila hubby bunyi cam tu baru nak gelak. Aku pegang tangan along, mak ai... sejuk dan berpeluh. Cian dia, takut rupanya. Apapun along the best.... dalam takut-takut dia pun dia naik juga... Kat bawah ni gambar kami di cable car.


Permandangan 1st stage cable car...


Jom kita bergambar sebelum naik cable car... Senyum semua...


Sweet tul mak n abah... Hubby n kakak sama-sama tayang gigi. Senyum ke...takut???


Aku n along... Along senyum dalam takut masa dalam cable car...


Kakak memang tak bagi peluang aku gambar berdua dengan Abinya... Umi n abi sayang sangat kat kakak...


Kakak nak jalan ngan Abi jer lah umi....

Kemudian kami ke Pekan Kuah untuk.... SHOPPING TIME.. tapi aku x beli apa-apa pun cuma beli coklat n baju tuk hubby jer...


Tempat tumpuan orang ramai..Haji Ismail Group


Jom borong pinggan magkuk n coklat...

Malam tu kami makan di Jeti Kuah.... menu specialnya Mee Udang.. Memang mantop...


No comments: