Thursday, March 22, 2012

Hari Mesra Rakyat.....

Assalamualaikum semua...

Hari ni kat Felda Palong 12 ada Hari Mesra Rakyat. Aku tengok dah macam Jom Heboh dah... Memang happening betul... Macam-macam acara diadakan untuk menarik perhatian semua peneroka, belia dan kanak-kanak warga Felda Palong 12.

Orang kuat majlis ni... Amin n Abg Rashid

Sebelum majlis dimulakan, kena daftar kedatangan dulu untuk cabutan bertuah. Tahun lepas aku dapat kipas. Tahun ni rezeki orang lain pula. Ramai juga yang hadir untuk memeriahkan lagi majlis petang ni. Alhamdulillah, cuaca pun cerah hari ni sampai selesai majlis.


Sesi pendaftaran...


Antara tetamu yang hadir...

Macam-macam pertandingan diadakan untuk menarik perhatian kanak-kanak, belia dan warga peneroka palong.


Pertandingan mewarna dan menulis jawi untuk kanak-kanak...

Aku pun tak ketinggalan masuk serta sekali acara Gubahan Dari Bahan Terbuang. Tetiba teringat masa aku kecik-kecik dulu... Nenek aku ada ajar buat bunga dari plastik beg yang kita selalu dapat masa beli barang-barang kat kedai. Sambil-sambil tu aku selitkan juga bunga origami. Kita kita combine lama dan baru lah yer...

Bungan Ros dari plastik beg


Origami Bunga lily dari kertas surat kabar


Inilah hasilnya... Bunga Ros dan Cornation diperbuat dari plastik dan bunga lily daripada kertas surat kabar.

Kat bawah ni antara gambar-gambar yang sempat aku ambil masa kat sana.

Pemenang Untuk Kategori Gubahan Dari Barangan Terbuang:

Tempat pertama... Alhamdulillah rezeki aku menang kali ni...


Tempat kedua(Abg Rashid) dan ketiga(Mak Yut)...

Diantara Gubahan dari barangan terbuang yang masuk bertanding:





kat bawah ni antara yang masuk pertandingan memasak berasaskan kelapa:

1 comment:

Anonymous said...

terimah kasih..
saya dah dapat idea untuk membuat lampu daripada cawan untuk perkhemahan nanti..
terima kasih sekali lagi.:)