Thursday, March 21, 2013

My First "Fisioterapi"

Assalamualaikum semua.....

Semalam hubby hantar aku ke Hospital Jempol, Negeri Sembilan untuk buat Fisioterapi. Kawan-kawan tahu tak apa itu Fsioterapi? Aku ada baca dalam blog khaiangel.com. Korang boleh klik kat sini untuk tahu lebih detail...




Apa itu Fisioterapi?

Fisioterapi arau Jurupulih anggota adalah satu kerjaya profesional di dalam bidang kesihatan. Ahli Fisioterapi bertanggungjawab menjalankan rawatan yang tepat dan berkesan kepada pesakit sama ada secara individu atau berkumpulan untuk mengurangkan kesakitan, menambahkan mobiliti, mencegah serta mengurangkan kecacatan kekkal kepada pesakit yang mengalami masalah berkaitan kecederaan tubuh badan serta sistem tubuh badan. Secara amnya, seseorang ahli fisioterapi berperanan untuk merawat pesakit yang mengalami kecederaan supaya menjadi kembali normal ataupun sekurang-kurangnya hampir kepada normal.

Alhamdulillah, kata pegawai fisio tu kaki aku tak adalah lemah sangat, cuma perlu banyak latihan yang perlu dilakukan. Insya'allah aku akan lakukan sebaik mungkin.Aku kena buat banyak pergerakan kaki kerana urat aku masih terasa tegang. Apapun, aku sekarang dah guna 1 tongkat sahaja. Sekarang ni pun dah boleh menapak sikit-sikit. Alhamdulillah.


No comments: