Sunday, April 29, 2012

Walimatul Urus....

Assalamualaikum semua...

Penat rewang lum hilang lagi.... ngalahkan umah mak-mak aku jek yang buat kenduri. Semalam aku n Zura ditugaskan sebagai penyambut tetamu... ala-ala receptionist la ong putih kata. Kami ditemani 3 orang puteri cute dan comel... Thanks temankan mak long and cik zura walaupun sekejap. Biasalah budak-budak, jumpa geng jer terus hilang.

Mak Long n Amirul

Tetamu yang datang macam tak ramai sangat. Sebab aku tak la rasa penat no.. Kebanyakan tetamu yang datang semua aku kenal... Paling kelako, ada sorang nenek tu, aku ngan zura pun tak kenal. Lepas salam kitaorang terus peluk-peluk... macam dah kenal lama jer... Seronok plak...

What ever pun, selamat pengantin baru Ayu & Emi. Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat...Amin..

TENGAH HARI TADI aku n hubby ke Felda Pemanis 1 untuk menghadiri undangan majlis perkahwinan dari En.Tumin... Sebenarnya inilah kali pertama aku jumpa En.Tumin ni... Selalunya pekerja dia jer yang ambil order and anto barang untuk kedai aku n hubby. Aku suka tengok kad kahwin dia. Special and canggih. Ada 2 pattern kad, 1 kad lagu Ombak Rindu (lirik jer) and lagi satu bentuk kalender.

 
Aku n hubby sampai pun dah lambat kul 1.50pm. Rumah dia nun atas bukit. Maklumlah rumah tokey besor... Macam-macam makanan dan air ada... Tapi perut dah penuhkan... simpan jer lah hasrat nak makan lagi...Ingatkan nak tunggu pengantin berarak, memandangkan jam dah dekat kul 2.30pm and cuaca pulak tu berarak mendung, aku and hubby pun baliklah dulu. Tak dapat bergambo dengan pengantin, ambik gambo pelamin pun jadilah...."Emi nanti bagi akak tengok gambo pengantin ko yer....".

No comments: