Sunday, April 15, 2012

Bestnya dapat kumpul ramai-ramai...

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah, pada 14 April 2011, kami adik beradik dapat berkumpul di rumah mak n abah D'Mampan, Batu Pahat. Seronok betul dapat berkumpul ramai-ramai. Lebih-lebih lagi dapat adikku yang ke tiga "Sayang n isterinya Yus". Aku rasa dah 4 bulan tak jumpa dia. Maklumlah masing-masing sibuk dengan urusan masing-masing. Lagi pun Sayang bakal menjadi "ayah" tak lama lagi... bestnya...

gambar dari goggle

Bila dah kumpul ramai-ramai, mak akulah yang tak menang tangan sebab nak layan kerenah anak, menantu dan cucu.... Aku pernah cakap ngan adik dan kakak ipar aku yang umah mak n abah ni gudang makan.... ada jer yang nak dimakan kat umah tu... tak pun ais krim malaysia mak. Adik Ya pun dah tau kat mana mak simpan ais krim.. kuang3x...


Gelagat cucu-cucu mak bila dapat ais krim malaysia...

Hari tu aku ada mintak mak ajarkan aku buat roti... Hehehehehehe.... nampak macam senang je buatnya.. takpa, nanti aku practice kat Palong yer.. Roti yang mak buat memang mantop... Rasa dan texture nya sama dengan roti yang ada dipasaran... TERBAEKKKKKKKKKK...


Roti Mak Leha yang gebus....

Aku, kakak n adik ipar aku kepala memang gila-gila... dalam mak tengan buat roti tu, kitaorang pun "kecek" la sikit adunan roti yang ada tu... plan kami nak buat PIZZA... memandangkan bahan-bahan nak buat topping pizza pun ada, kami pun melancarkan operasi...


Inilah rupa PIZZA kami sebelum dibakar...


Our first PIZZA baru keluar oven... Yum...Yum..Yum...

PIZZA kami menjadi dan yang penting memang sedap.... sekejap je abis. Yang paling best, kami dapat pujian dari suami masing-masing... Thank You.... Nest time kita buat lagi yer... What everpun, thanks tuk mak coz bagi adunan roti tu kat kitaorang...


Kakak nak bermanja dengan abi sebelum balik...

No comments: