Saturday, December 29, 2012

Selamat Hari Lahir Abah dan Mak....

Assalamualaikum semua...

27 Disember 2012 besday abah... pagi-pgi aku dah telefon abah wish Happy Besday... Sayu hati abah sebab anak pompuan dia yang sorang ni buat wish kat dia... Aku pun apa lagi, start lah sayu sama. Aku memang tak leh tengok abah aku nangis, sebab nanti aku nangis lebih teruk dari dia... 

Aku bersyukur kepada Allah s.w.t kera dikurniakan abah yang cukup memahami, bertanggungjawab, penyabar dan kelakar. Itulah kunci kebahagiaan keluarga aku... Kalau semua balik, gamat rumah abah dengan gelak tawa kami semua.... Ya Allah, betapa bersyukurnya dan bertuahnya aku dikelilingi orang-orang yang menyayangi ku....

"Ya Allah, yang maha pemurah, yang maha mendengar, yang maha Agung dan yang maha sempurna. Kau berilah kesihatan kepada abah ku, panjangkanlah usianya, peliharalah dia dari segala musibah. Sesungguhnya, aku amat menyayangi abah ku. Masih banyak lagi budinya yang aku tak berbalas, masih banyak lagi tanggungjawab yang aku belum laksanakan Ya Allah..... Kaulah yang maha mengetahui segalanya  Ya Allah. Amin Ya robbal A'lamin".

Angah SAYANG abah sangat-sangat. Kasih sayang angah tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Banyak betu pengorbanan abah pada kami adik-beradik.


Hari ni besday mak.... Selamat Hari Lahir Mak... adik sayang mak. Pagi-pagi aku dah call mak. Sayu hati dengar sore mak walaupun aku kerap telefon mak dan abah. Mak kata "jangan nangis-nangis, besday mak kena happy-happy". Aku lagilah bertambah sayu... Tahun ni kita tak dapat sambut besday mak n abah sama-sama. Adik sedih sangat. Adik rindu nak tengok abah suapkan kek kat mulut mak macam tahun-tahun lepas. Insya'allh nanti kita sambut sama-sama yer...

"Ya Allah ya tuhan ku, kau berilah kesihatan yang sempurna kepada mak ku, kau lindungilah dia dari segala musibah, kau panjangkanlah usianya, murahkanlah rezekinya dan kau permudahkanlah segala urusannya. Sesungguhnya Ya Allah, terlalu besar pengorbanan mak ku dlam melahirkan dan membesarkan aku adik beradik. Terlalu banyak kasih sayang yang telah di curahkan kepada diriku ini Ya Allah. Susu ibu yang mengalir dalam tubuh ku ini masih lagi terasa hangatnya. Ya Allah, sesungguhnya aku amat menyangi mak ku Ya Allah. Sesungguhnya Kau lebih mengetahui segalanya. Amin ya robbal A'lamin".

Adik sayang mak sangat-sangat. Maklah segala-galanya bagi adik. Banyak perkara kita kongsi bersama. Banyak ilmu yang mak curahkan. Terima kasih mak...Kasih sayang adik tak dapat digambarkan dengan kata-kata.

No comments: